Jak poznat důvěryhodný e-shop v oblasti stínící techniky?
13.9.2016
V současné době je velmi těžké poznat, který eshop je důvěryhodný a který ne. Design už není zdaleka všechno, co nás upozorní, že něco není v pořádku. V pozadí eshopů se často skrývají firmy, které jsou ve skutečnosti prázdné schránky. Proto je důležité před nákupem kontrolovat, kdo za eshopem stojí a zda je internetový obchod ověřený.
Pravdivé informace? To nikoho nezajímá.
“Ověřeno zákazníky přes heureku,” svítí informace na eshopu. Po troše hledání lze zjistit, že informace není pravdivá. Kolik zákazníků však díky tomu nakoupilo? Tyto informace se dají lehce ověřit, co však dělat s těmi, které jsou velmi těžce dohledatelné? Například taková doba působení na trhu. Eshopy si přidávají roky na trhu pro získání důvěryhodnosti a málokterý zákazník pojme podezření, nebo si danou informaci prověří.
Záruka? To my neznáme.
Pozáruční servis nebo záruční lhůta je jedna z rozhodujících vlastností při koupi výrobku. Přesto některé eshopy naprosto nedbají podmínek a tyto věci vůbec neřeší. Zákazníci se tak nedovolají spravedlnosti.
Ověření dodavatelé? Zbytečnost.
Podvodné eshopy obvykle nakupují od kohokoliv, kdo jim nabídne. Řetězec dodavatelských firem tak není spolehlivý, ani korektní. K zákazníkům poté putují výrobky, které vůbec nemusí odpovídat tomu, co si zákazník objednal.
Chat se zákazníky? Jsme však pořád offline
Chat na eshopu je známkou toho, že se eshop stará o své zákazníky. Co ale v případě, kdy tuto domněnku pouze vzbuzují, ale reálně funkce není dostupná?
Co by teda správný eshop měl mít?
Produkty sám vyrábět či nakupovat přímo od výrobců
Pokud chci mít spokojené zákazníky, musím si na 100 % stát za kvalitou výrobků, které prodávám. Proto by eshop měl své výrobky buď sám vyrábět, nebo alespoň nakupovat přímo od výrobců.
Jasné a přehledně umístěné obchodní podmínky
Pravidla jsou důležitá a chrání jak zákazníky, tak eshopy. Pokud eshop nemá jasné obchodní podmínky, pravděpodobně se žádnými ani neřídí.
Ověřeno zákazníky
Heureka nedává eshopům známku jen za hezký vzhled. Jedná se o složitý proces, který zahrnuje spoustu podmínek. Ověřte si před nákupem, zda Vám eshop náhodou netvrdí něco, co si nezasloužil.
Kamennou prodejnu či showroom
Kamenná prodejna je jednou ze známek spolehlivosti. Provozovatel se totiž neschovává za obrazovkou, ale má i místo, kde si můžete přijít produkty prohlédnout, nebo vyzkoušet.
Neskrývat majitele
Eshop na kterém nenajdete informaci o provozovateli ji zřejmě skrývá z určitých důvodů. Je pak již na Vás, zda chcete důvěřovat stránce bez provozovatele, nebo radši najdete jinou, která nemá co skrývat.
Nelhat v konkurenčních výhodách
Informace jako největší nebo nejvýhodnější eshop jsou často klamavé. Správný eshop by měl být schopen podložit svá tvrzení důkazy v podobě ověřených výsledků, nebo jinak.
Rychle reagovat na dotazy či stížnosti zákazníků
Starost o zákazníky je jednou z důležitých hodnot, které by měl eshop zastávat. Proto, pokud nereaguje již ze začátku, je třeba být obezřetný a zamyslet se, zda radši nenakoupit jinde.
Co tedy závěrem?
Slepé nakupování přináší problémy především Vám. Proto si před nákupem raději provozovatele prověřte a nenakupujte u neověřených eshopů, nebo eshopů s nejasnou a nedoložitelnou historií.